کد خبر : 208397
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 15:03

متا سیستم هوش مصنوعی پیشرفته ای را برای به چالش کشیدن سلطه OpenAI توسعه می دهد

متا سیستم هوش مصنوعی پیشرفته ای را برای به چالش کشیدن سلطه OpenAI توسعه می دهد

  به گزارش Buy Reportaj و به نقل از genai گفته می شود متا در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی است که رقیب OpenAI GPT-4 است. این شرکت قصد دارد از این سیستم برای تجزیه و تحلیل متن و سایر خدمات پیشرفته استفاده کند. با این حال، این حرکت با مجموعه ای

 

به گزارش Buy Reportaj و به نقل از genai گفته می شود متا در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی است که رقیب OpenAI GPT-4 است. این شرکت قصد دارد از این سیستم برای تجزیه و تحلیل متن و سایر خدمات پیشرفته استفاده کند. با این حال، این حرکت با مجموعه ای از چالش ها و ملاحظات اخلاقی همراه است، زیرا مارک زاکربرگ قصد دارد متا را به عنوان یک رهبر هوش مصنوعی معرفی کند.

متا که قبلاً فیس بوک نام داشت، در بحبوحه یک تلاش استراتژیک برای توسعه یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که انتظار می رود از GPT-4 OpenAI پیشی بگیرد و معیار جدیدی برای قابلیت های هوش مصنوعی تعیین کند. این مدل برای تکمیل در سال آینده برنامه ریزی شده است و انتظار می رود آموزش در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

 

هدف اولیه سیستم هوش مصنوعی پیشرفته متا، توانمندسازی کسب‌وکارها با تجزیه و تحلیل متن پیشرفته و خدمات مشابه و افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی آنهاست.

 

پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید هوش مصنوعی متا به طور قابل توجهی از مدل قبلی خود یعنی Llama 2 که فقط دو ماه پیش منتشر شد، پیشی بگیرد. این نشان دهنده یک جهش قابل توجه در مهارت هوش مصنوعی است.

 

در حالی که Llama 2 بر روی پلتفرم ابری Azure مایکروسافت میزبانی می شد، متا قصد دارد از زیرساخت های خود برای آموزش مدل جدید هوش مصنوعی استفاده کند. این شرکت در حال خرید تراشه های H100s انویدیا برای آموزش هوش مصنوعی است و در حال ساخت مراکز داده اختصاصی برای این منظور است.

 

تلاش مدیرعامل مارک زاکربرگ برای یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته نشان دهنده عزم متا برای بازیابی موقعیت خود به عنوان یک بازیکن قدرتمند در عرصه هوش مصنوعی است. این شرکت به دنبال عقب افتادن از رقبای پیشرو است.

 

حوزه هوش مصنوعی مولد شاهد رقابت شدیدی است و غول های فناوری منابع قابل توجهی را سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، طبق گزارش ها، اپل بودجه قابل توجهی را برای اصلاح مدل هوش مصنوعی Ajax خود اختصاص می دهد.

 

طبق گزارش‌ها، زاکربرگ از این حمایت می‌کند که مدل جدید هوش مصنوعی منبع باز و آزادانه در دسترس شرکت‌ها برای ساخت ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی باشد، که با پیشنهادات هوش مصنوعی قبلی متا همسو باشد.

در حالی که منبع باز مدل هوش مصنوعی ممکن است نوآوری را تقویت کند، نگرانی هایی را در مورد نقض حق چاپ، انتشار اطلاعات نادرست و سایر معضلات اخلاقی ایجاد می کند.

 

همانطور که سیستم های هوش مصنوعی قوی تر می شوند، ملاحظات اخلاقی در مورد استفاده، حاکمیت و سوء استفاده احتمالی از آنها اهمیت زیادی پیدا می کند. اطمینان از توسعه هوش مصنوعی مسئول همچنان یک چالش کلیدی است.

 

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، قرار است در یک فروم هوش مصنوعی که توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده میزبانی می شود، شرکت کند. این رویداد رهبران فناوری مانند ایلان ماسک، سام آلتمن و ساندار پیچای را گرد هم می آورد تا در مورد آینده هوش مصنوعی گفتگو کنند.

 

سرمایه‌گذاری بلندپروازانه متا در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته نشان‌دهنده تعهد آن به رقابت ماندن در چشم‌انداز فناوری به سرعت در حال تحول است. این پروژه در حالی که امیدوارکننده است، با چالش های قابل توجهی از جمله ملاحظات اخلاقی و رقابت شدید صنعتی همراه است. چشم انداز زاکربرگ برای یک مدل AI منبع باز می تواند راه را برای نوآوری هموار کند و در عین حال هوشیاری را در رسیدگی به مشکلات احتمالی تضمین کند.

آینده هوش مصنوعی نوید قابلیت ها و فرصت های پیشگامانه را می دهد، اما همچنین نیازمند رویکردی مسئولانه و اخلاقی برای اطمینان از تأثیر مثبت آن بر جامعه و صنعت است. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ

دانلود برنامه زيرنويس

تبلیغات به صورت دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح