کد خبر : 208432
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 11:56

افشای حقیقت: آیا سئو در سال ۲۰۲۴ ارزش آن را دارد؟

افشای حقیقت: آیا سئو در سال ۲۰۲۴ ارزش آن را دارد؟

  بنابراین، بیایید مستقیماً به آن بپردازیم، آیا سئو ارزش آن را دارد؟ در سال ۲۰۲۴، سئو همچنان یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش دید برند شما و جذب کسب‌وکار جدید آنلاین است. در حالی که برخی از منتقدان فکر می کنند سئو بسیار گران و وقت گیر است، ۸۰٪ از CMO ها همچنان می

 

بنابراین، بیایید مستقیماً به آن بپردازیم، آیا سئو ارزش آن را دارد؟ در سال ۲۰۲۴، سئو همچنان یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش دید برند شما و جذب کسب‌وکار جدید آنلاین است.

در حالی که برخی از منتقدان فکر می کنند سئو بسیار گران و وقت گیر است، ۸۰٪ از CMO ها همچنان می گویند که بودجه سئو خود را در سال جاری حفظ کرده یا حتی افزایش خواهند داد. سئو به طور گسترده ای به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای تبلیغات پولی دیده می شود که به برندها امکان می دهد با کسری از هزینه، همان میزان ترافیک را ایجاد کنند.

 

نکته کلیدی این است که روی همسو کردن محتوای خود با نیازها و ترجیحات مخاطبان خود تمرکز کنید، زیرا کیفیت محتوا و تجربه کاربر از عوامل اصلی عملکرد سئو هستند.

 

علاوه بر این، مهم است که سئو را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت در نظر بگیرید، زیرا ممکن است ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد تا نتایج فعالیت های خود را ببینید.

 

آیا سئو در سال ۲۰۲۴ ارزش آن را دارد؟

سئو از زمانی که این مفهوم در سال ۱۹۹۷ ابداع شد، موضوعی بحث برانگیز برای بازاریابان دیجیتال بوده است. برای حامیان آن، سئو یک استراتژی محکم برای ایجاد برند شما، جذب ترافیک بیشتر و تولید سرنخ های با کیفیت بالا و بازگشت سرمایه بهتر در هزینه های بازاریابی شما است. در بلند مدت.

 

برای مخالفان آن، این یک فعالیت پرهزینه و وقت گیر است که ۱۰۰٪ تضمینی برای موفقیت ندارد. و برای کسانی که از آن متنفرند، سئو یک روش فریبنده است که از تاکتیک‌های طعمه مانند کلیک و پر کردن کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک استفاده می‌کند، بدون اینکه تأثیر زیادی بر موفقیت کلی فعالیت‌های بازاریابی شما داشته باشد.

 

SEO یک تکنیک بازاریابی قدرتمند است که در سال ۲۰۲۴ مانند همیشه مرتبط است. نمونه‌های بی‌شماری را دیده‌ایم که چگونه بهینه‌سازی محتوای شما برای یافتن به اهداف بازاریابی شما کمک می‌کند.

 

به همین دلیل است که در این پست، می‌خواهیم برخی از تصورات غلط در مورد سئو را از بین ببریم، رکورد را درست کنیم و به طور قطع به این سوال پاسخ دهیم: آیا سئو ارزش آن را دارد؟

 

سئو چیست؟

اکثر استدلال‌ها علیه سئو بر اساس یک سوء تفاهم اساسی از معنای این اصطلاح است. بنابراین، برای شروع، بیایید ببینیم سئو چیست – و چه چیزی نیست.

 

سئو یعنی…

 

  • مجموعه‌ای از روش‌هایی که توسط بازاریابان دیجیتال برای آسان‌تر یافتن محتوای خود از طریق موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، که پلتفرم انتخابی بیش از ۹۳ درصد از جستجوهای اینترنتی است، استفاده می‌کنند.
  • روشی اثبات شده برای کمک به رتبه بالاتر محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، به طوری که هر زمان که شخصی کلمات کلیدی یا موضوعات مرتبط با محتوای شما را جستجو می کند، احتمالاً در بالای لیست نتایج جستجو ظاهر می شود.
  • فراتر از انتخاب کلمات کلیدی مناسب. این در مورد بهینه سازی کیفیت و معتبر بودن محتوای شما است و در عین حال تجربه کاربری را که به مخاطبان خود ارائه می دهید (به عنوان مثال با بهینه سازی عملکرد وب سایت خود) بهبود می بخشد.

سئو نیست…

 

  • استفاده از عناوین یا عناوین متا مانند طعمه کلیک برای تلاش برای جذب انبوه بازدیدکنندگان به صفحه خود (فقط برای ناامید کردن آنها زمانی که محتوای شما انتظارات آنها را برآورده نمی کند).
  • قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود با این فرض نادرست که “هر چه تعداد دفعات بیشتری این کلمه کلیدی محبوب را تکرار کنم، محتوای من در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت.”
  • افزودن کلمات کلیدی مناسب به محتوایی که در غیر این صورت پایین‌تر است، یا به صفحه‌ای که تجربه کاربری خوبی ارائه نمی‌دهد (مثلاً به دلیل اینکه بارگذاری آن زمان زیادی طول می‌کشد، یا به این دلیل که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده است).

 

مزایای سرمایه گذاری در سئو

بازاریابان دیجیتال با درک صحیح از چیستی سئو و نحوه استفاده از آن، می‌توانند استراتژی‌ای را ایجاد کنند که مزایای مهم بسیاری را در اختیار آنها قرار دهد. در اینجا برخی از مزایای عمده سرمایه گذاری زمان و بودجه در سئو در سال ۲۰۲۴ آورده شده است:

 

افزایش دید

تقریباً ۷۰٪ از تمام تجربیات آنلاین با جستجو شروع می شود (معمولاً در Google همانطور که در بالا ذکر شد). در عین حال، کمتر از ۱ درصد از افرادی که جستجوی گوگل را انجام می دهند، روی لینکی از صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل کلیک می کنند. این به این معنی است که بهینه سازی محتوای شما برای کمک به رتبه بالای آن در SERP گوگل، کلید قابل مشاهده بودن برای اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که در جستجوی اطلاعات در اینترنت هستند.

 

تجربه کاربری بهتر

سئو فقط درباره «آنچه» منتشر می کنید نیست، بلکه به طور فزاینده ای به «چگونگی» انتشار آن نیز مربوط می شود. گوگل محتوایی را در اولویت قرار می دهد که مطابق با ترجیحات کاربر مدرن باشد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰، گوگل به «نمایه‌سازی اول تلفن همراه» روی آورد. این بدان معناست که به جای اولویت دادن به صفحاتی که فقط برای مشاهده دسکتاپ بهینه شده اند، صفحاتی را که تجربه مشاهده کاملاً بهینه شده ای را برای کاربران دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهند، در اولویت قرار می دهد. سایر جنبه های فنی وب سایت شما (به خصوص سرعت بارگذاری صفحه شما) مرتبط با UX نیز بر رتبه بندی SERP شما تأثیر می گذارد. این بدان معناست که سئو مستقیماً با اطمینان از تجربه کلی بهتر در وب سایت شما مرتبط است.

 

صرفه جویی در هزینه

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه ببینید SEO چقدر می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند، مقایسه آن با روش جایگزین است: تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

 

برای فهمیدن این موضوع، به معیار ارزش ترافیک محتوای خود نگاه کنید. در حال حاضر چقدر برای گوگل ادوردز پرداخت می کنید؟ اگر تمام ترافیک شما تنها از طریق PPC ایجاد شود، چقدر باید بپردازید؟

 

برای اکثر وب سایت ها، ترافیک ارگانیک (SEO) اکثر ترافیک کلی وب سایت شما را تشکیل می دهد (به طور متوسط ۵۳٪). به علاوه، ۷۰ درصد از کاربران گوگل می گویند که ترجیح می دهند روی نتایج جستجوی ارگانیک کلیک کنند تا نتایج تبلیغات پولی، زیرا آنها را قابل اعتمادتر می دانند. یک مطالعه نشان داد که برندهایی که در سئو شرکت می کنند به طور متوسط ۴۰۰٪ در هزینه تبلیغات صرفه جویی می کنند، در حالی که همان سطح ترافیک را جذب می کنند.

 

بنابراین، محتوای سئو نه تنها عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات پولی دارد، بلکه اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند – معمولاً با قیمت بسیار کمتری نسبت به تبلیغات PPC. در زیر، هزینه های مالی سئو را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

 

بازگشت سرمایه بالقوه از SEO

یکی از دائمی ترین انتقادات به سئو این است که ردیابی بازگشت سرمایه (ROI) آن دشوار است. چگونه می توانید تشخیص دهید که هزینه سرمایه گذاری در سئو بیشتر از هزینه سرمایه گذاری در تبلیغات پولی است یا خیر؟ معیار ارزش ترافیک مکان خوبی برای شروع است. اما برای محاسبه مطمئن ROI، همچنین به داشتن دید روشنی از هزینه واقعی سئو برای شروع کمک می کند.

 

هزینه سئو چقدر است؟

کارشناسان سئو دستورالعمل های بسیاری را برای کمک به بازاریابان ارائه می دهند تا تصمیم بگیرند که بودجه سئوی موثر چقدر باید باشد. برخی توصیه می کنند حدود ۲۵ درصد از مبلغی را که صرف تبلیغات PPC می کنید، خرج کنید. دیگران توصیه می کنند که بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل درآمد کسب و کار خود را خرج کنید. یک چیز واضح است: بازاریابان دیجیتال می گویند که در حال حاضر حدود ۱۰٪ از کل بودجه بازاریابی خود را صرف SEO می کنند، در سال ۲۰۲۳ ۸۰٪ از مدیران ارشد بازاریابی گفتند که قصد دارند بودجه SEO خود را حفظ یا افزایش دهند.

 

ارقام بالا به شما ایده ای درباره میزان سرمایه گذاری روی سئو می دهد، اما قیمت واقعی فعالیت های سئوی شما بسته به عوامل مختلفی متفاوت است، از جمله:

 

  • حجم محتوای خروجی شما
  • صنعت، محصولات و بازار شما (باید در گوگل از چند رقیب پیشی بگیرید؟)
  • اندازه تیم شما (آیا متخصصان سئو داخلی دارید یا نیاز به استخدام کارکنان جدید یا کار با مشاوران سئو خارجی دارید)
  • اهداف بازاریابی محتوای شما (برای برخی از اهداف، تبلیغات پولی یک راه حل سریع تر، اما نه لزوماً مقرون به صرفه تر است)

 

هزینه های اصلی سئو عبارتند از:

 

  • افراد: برای اجرای استراتژی سئوی شما به کارمندان داخلی یا مشاوران خارجی نیاز است.
  • محتوا: تولید منظم، بهینه سازی و تجدید محتوا برای موفقیت سئوی شما ضروری است.
  • ابزارها: برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی سئوی خود، به اشتراک و مجوز برای ابزارهایی مانند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزارهای خودکار سئو و ابزارهای تحلیلی برای ردیابی عملکرد نیاز دارید.

 

چرا سئوی محلی یک فرصت عالی است

در حالی که بسیاری از بازاریابان دیجیتال قبلاً مزایای تاکتیک های SEO مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی برای تجربه کاربر را کشف کرده اند، شکل جدیدی از SEO در حال افزایش است: SEO محلی. این استراتژی باعث می‌شود کسب‌وکارهای محلی (فروشگاه‌های آجری) برای افرادی که محصولات یا خدماتی را در نزدیکی آن‌ها جستجو می‌کنند قابل مشاهده باشد.

سئوی محلی از اوایل دهه ۲۰۰۰ وجود داشته است، زمانی که کسب و کارهای محلی بیشتر و بیشتر شروع به فهرست کردن مکان و تبلیغات آنلاین خود کردند. از زمان ظهور رسانه های اجتماعی و خدمات نقشه آنلاین مانند نقشه های گوگل، اهمیت آن روز به روز بیشتر شده است.

 

با توجه به Think With Google، ۷۶٪ از افرادی که برای یافتن یک ارائه دهنده محلی برای یک محصول یا خدمات جستجو می کنند، حداقل از یک کسب و کار محلی در همان روز بازدید می کنند و ۲۸٪ از آن جستجوهای محلی منجر به خرید می شود.

 

اگر نام تجاری شما مشاغل محلی را اداره می کند، این تکنیک های سئو محلی می تواند به جذب مشتریان بیشتر به مکان های شما کمک کند:

 

  • همیشه مطمئن شوید که مکان‌های شما در Google Maps، Google Business، Google Reviews، Apple Maps و دیگر سایت‌های فهرست محلی محبوب مانند TripAdvisor و Yelp فهرست شده‌اند. علاوه بر فهرست شدن، اطمینان حاصل کنید که لیست های شما حاوی اطلاعات دقیق هستند.
  • سعی کنید فهرست‌های «نام، آدرس و مکان» (NAP) را در فهرست‌های راهنماهای تجاری مورد اعتماد و سایر سایت‌های اطلاعات مصرف‌کننده یا توریستی ایمن کنید. این به Google کمک می‌کند هویت مکان شما را تأیید کند، که احتمال نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی خود را افزایش می‌دهد. شما می توانید از ابزاری مانند SEMrush Directory Manager برای مدیریت لیست های NAP در بسیاری از سایت های مختلف استفاده کنید.
  • محتوای خود را در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود بهینه کنید تا مطمئن شوید که دقیق است و حاوی کلمات کلیدی محلی مرتبط است. هر ابزار مدرن تحقیق کلمه کلیدی به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی خاص مکان را جستجو کنید که می توانید در محتوای خود بگنجانید تا دید محلی آن را بهبود ببخشید.

 

چرا با سئو در حال حاضر شروع کنیم در مقابل بعد؟

موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمی افتد. علاوه بر این، سئو یک فرآیند مستمر است: شما باید به بهینه سازی و به روز رسانی محتوای خود ادامه دهید زیرا کلمات کلیدی مرتبط و فرآیندهای کاربر در حال تکامل هستند.

 

اکثر متخصصان سئو موافق هستند که به طور متوسط حدود ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا تأثیری از فعالیت های سئوی خود مشاهده کنید. بخشی از این امر صرفاً به این دلیل است که گوگل و سایر موتورهای جستجو هفته ها طول می کشد تا صفحات جدید را “خزیدن” (تجزیه و تحلیل) و فهرست بندی کنند.

 

محتوای شما همچنین باید با وب‌سایت‌های دیگری رقابت کند که ممکن است از وب‌سایت شما معتبرتر باشند. درست مانند ورود به یک بازار جدید با محصولات خود، ایجاد و افزایش مخاطب برای محتوای شما و جلب نظر افراد از رقبای شما زمان می برد. به همین دلیل است که بهتر است هیچ زمانی را از دست ندهید تا استراتژی سئوی خود را از بین ببرید.

 

مخالفت های رایج برای سرمایه گذاری در سئو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سئو نیز منتقدان خود را دارد. در اینجا برخی از رایج‌ترین ایراداتی که ممکن است در مورد سئو بشنوید (و دلایلی که چرا این ایرادها با واقعیت‌ها مطابقت ندارند) آورده شده است:

 

اعتراض شماره ۱: سئو بسیار گران است

آیا سئو گران است؟ آره. اما آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ کاملا! در واقع، همانطور که در بالا توضیح داده شد، SEO ترافیک بیشتری را جذب می کند و اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات پولی ایجاد می کند، که عموماً از نظر هزینه هر کلیک بسیار گران تر هستند.

 

اعتراض شماره ۲: نتایج SEO بیش از حد طول می کشد

مطمئناً ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتایج سئو را مشاهده کنید. اما این یک استراتژی بلند مدت برای رشد است. اگر به دنبال افزایش فوری ترافیک خود هستید، یک کمپین تبلیغاتی گران قیمت راه حلی است. اما وقتی صحبت از ایجاد نام تجاری شما، ایجاد پایگاه مشتری مستحکم و حفظ روابط خوب با مشتری برای مدت طولانی می شود، هیچ جایگزینی برای SEO وجود ندارد.

 

اعتراض شماره ۳: آیا کارشناسان سئو از تاکتیک های مبهم استفاده نمی کنند؟

کارشناسان سئو امروزی می دانند که هیچ راهی برای “تقلب” در سئو وجود ندارد. الگوریتم های گوگل در چند سال گذشته به طور مداوم تکامل یافته اند تا بتوانند محتوای با کیفیت و با ارزش را شناسایی کنند و آن را برجسته تر از طعمه کلیکی کم ارزش نشان دهند. پر کردن کلمات کلیدی نیز دیگر شکل موثری از سئو نیست. به طور خلاصه، سئوی مدرن در مورد ارتباط محتوای شما با مخاطبان مناسب است. اگر فقط می‌خواهید با کلیک کردن، انبوهی از مردم را جذب کنید، واقعاً چگونه به جذب سرنخ‌های با کیفیت بالا تبدیل می‌شود؟

 

اعتراض شماره ۴: من می خواهم خودم سئو کار کنم

برای برخی از بخش های بازاریابی امکان استخدام یک متخصص سئو تمام وقت یا حتی یک تیم کامل از آنها وجود دارد. برای اکثر برندهای کوچک تا متوسط، این ممکن است لوکسی باشد که توانایی پرداخت آن را ندارند. به همین دلیل است که کار با مشاوران سئو خارجی بر اساس «در صورت نیاز» گزینه مقرون به صرفه است. اما این بدان معنا نیست که کنترل کامل فعالیت های سئوی خود را کنار بگذارید. مانند هر جنبه ای از بازاریابی محتوای شما، سئو باید همیشه یک تلاش مشترک باشد و اطمینان حاصل کند که محتوای شما – و تاکتیک هایی که استفاده می کنید – نشان دهنده برند شما به روشی است که می خواهید نشان داده شود.

 

ایراد شماره ۵: به نظر می رسد سئو برای مدیریت بسیار زیاد است

سئو یک فعالیت پیچیده است. اما امروزه بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. و خوشبختانه، اکنون ابزارها و متخصصان خارجی زیادی در اختیار شما هستند تا به مدیریت حجم کار و دستیابی به نتایج بهتر کمک کنند.

 

تاکتیک های سئو برای سرمایه گذاری

آیا می خواهید بودجه سئوی خود را روی فعالیت هایی سرمایه گذاری کنید که بیشترین تأثیر را دارند؟ در اینجا توصیه های ما وجود دارد:

 

سرعت صفحه

بهبود سرعت صفحه شما یک سرمایه گذاری عالی در سئو است، زیرا دستیابی به آن اغلب بسیار آسان است. موتورهای جستجو صفحاتی را که سریع بارگذاری می شوند در اولویت قرار می دهند، زیرا تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند. برای بهبود سرعت، اول از همه بر روی فشرده سازی تصاویر در صفحات خود تمرکز کنید. این کار را می توان به راحتی با استفاده از ابزار فشرده سازی تصویر مانند TinyImage، JPEG Compressor یا Kraken.io انجام داد.

 

محتوای معتبر و مرتبط

این مهم ترین تاکتیک برای کسب رتبه بالاتر SERP است. محتوای شما باید طوری طراحی شود که واقعاً ارزش افزوده داشته باشد و به سؤالاتی که واقعاً در ذهن مخاطبان شماست پاسخ دهد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به خوبی نوشته شده است، بدون اشتباهات املایی و دستوری، به راحتی قابل بررسی است و روی ارائه پاسخ متمرکز است. برای مثال، ایده خوبی است که سوالات رایج مشتری را به عنوان سرفصل در محتوای خود بگنجانید.

 

سئو فنی

برخی از جنبه‌های سئو «پشت صحنه» هستند و بر روی مسائل فنی تمرکز می‌کنند که بر میزان درک صفحه شما توسط ابزارهای تحلیل نرم‌افزاری مانند Googlebot تأثیر می‌گذارد که صفحات را در اینترنت «خزنده» می‌کند و تعیین می‌کند که چقدر مرتبط هستند در پاسخ به سؤالات جستجو.

 

به گفته HubSpot، برخی از مهم ترین تاکتیک های فنی سئو شامل واضح تر کردن ساختار وب سایت شما است. این تکنیک ها عبارتند از:

 

  • ایجاد نقشه سایت XML
  • استفاده از ساختار URL منطقی و واضح
  • افزودن یک «رده نان» که نشان می‌دهد چگونه زیر دامنه‌ها در بقیه وب‌سایت شما قرار می‌گیرند.

 

چند دلیل برای سرمایه گذاری نکردن در سئو

بر کسی پوشیده نیست که ما به سئو معتقد هستیم. به طور خلاصه، اگر در بازاریابی محتوا یا طریقه نوشتن رپورتاژ آگهی سرمایه‌گذاری می‌کنید، در حالت ایده‌آل باید روی سئو نیز سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید که حداکثر بازگشت سرمایه را از هر دو فعالیت دریافت می‌کنید. با این حال، سناریوهایی وجود دارد که ممکن است بخواهید فعالیت های دیگر را اولویت بندی کنید. مثلا:

 

  • شما باید حجم مشخصی از ترافیک را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنید (مثلاً برای برآورده کردن الزامات سرمایه گذاران در تجارت خود). در این صورت، تبلیغات پولی سرمایه گذاری بهتری خواهند بود، زیرا می توانند ترافیک شما را بسیار سریعتر افزایش دهند.
  • شرکت شما به تازگی شروع به کار کرده است و هنوز مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده است. بر افزایش آگاهی از برند از طریق رسانه های اجتماعی و بازاریابی مستقیم تمرکز کنید تا مخاطبان خود و ترجیحات آنها را تعیین کنید. در مرحله بعد، تمرکز بیشتری بر بازاریابی محتوا و افزایش مخاطبان خود از طریق سئو کنید.

 

بنابراین، آیا سئو ارزش آن را دارد؟

شکی نیست که سئو فرآیندی پیچیده، زمان بر، پرهزینه و مداوم است. اما آیا ارزش سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ را دارد؟ بدون شک!

ما دیده‌ایم که چگونه سئو می‌تواند عملکرد یک وب‌سایت را افزایش دهد، تا ۱۰ برابر بیشتر بازدیدکنندگان را جذب کند و در مقایسه با محتوای بهینه‌نشده، سرنخ‌های بسیار بیشتری ایجاد کند. و ۸۰٪ از CMO ها موافق هستند: به همین دلیل است که آنها به سرمایه گذاری و حتی افزایش سرمایه گذاری خود در سئو در سال آینده ادامه می دهند.

 

فقط به یاد داشته باشید که سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. اگر نتایج فوری را مشاهده نکردید ناامید نشوید – این در سئو کاملاً طبیعی است. برای به دست آوردن حداکثر سود، مطمئن شوید که از ابزارها و شرکای مشترکی که در اختیار دارید استفاده کنید. با داشتن متخصصان سئو مناسب در شبکه خود، می توانید از بازگشت قوی سرمایه گذاری در سئو خود و دیده شدن بیشتر برند خود به صورت آنلاین اطمینان حاصل کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ

دانلود برنامه زيرنويس

تبلیغات به صورت دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح