کد خبر : 186148
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 17:32

سخنگوی اردوغان: برنامه‌ای برای توقف خرید اس-۴۰۰ نداریم

سخنگوی اردوغان: برنامه‌ای برای توقف خرید اس-۴۰۰ نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت، آنکارا برنامه‌ای برای متوقف کردن خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه ندارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: تصمیم درباره سیستم‌های روسی اس-۴۰۰ یک شبه گرفته نشده و این چیزی است که ما آن را به همتایان

سخنگوی اردوغان: برنامه‌ای برای توقف خرید اس-۴۰۰ نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت، آنکارا برنامه‌ای برای متوقف کردن خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: تصمیم درباره سیستم‌های روسی اس-۴۰۰ یک شبه گرفته نشده و این چیزی است که ما آن را به همتایان آمریکایی خود گفته‌ایم.

وی ادامه داد: توافق برای خرید این سامانه‌ها از روسیه چهار ماه پیش از قانون مقابله با دشمنان آمریکایی از طریق تحریم‌ها امضا شده است و با توجه به نقطه نظر حقوقی، اظهارات آمریکا درباره خرید این سامانه‌ها توسط ترکیه متناسب نیست. آمریکا گفته که در حال حاضر درباره این مساله گفتگویی انجام نمی‌دهد.

مسکو و آنکارا در ۲۰۱۷ توافق درباره این سامانه‌ها را امضا کردند. ترکیه نخستین کشور عضو ناتوست که این سیستم‌های موشکی را از روسیه خریده و این مساله باعث واکنش منفی آمریکا و ناتو شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ

دانلود برنامه زيرنويس

تبلیغات به صورت دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح