کد خبر : 208175
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 15:51

جریمه فاصله طولی برای کاهش سوانح جاده‌ای نوروز بررسی شود

جریمه فاصله طولی برای کاهش سوانح جاده‌ای نوروز بررسی شود

استاندار قزوین گفت: برای امسال جریمه عدم رعایت فاصله طولی باید به عنوان ابتکار استان مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد و با یک اقدام تبلیغی مناسب و همکاری نیروی انتظامی و گروه‌های جهادی اجرایی شود تا آمار تلفات تصادفات کاهش یابد.  محمدمهدی اعلایی روز شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک استان قزوین اظهار کرد:

استاندار قزوین گفت: برای امسال جریمه عدم رعایت فاصله طولی باید به عنوان ابتکار استان مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد و با یک اقدام تبلیغی مناسب و همکاری نیروی انتظامی و گروه‌های جهادی اجرایی شود تا آمار تلفات تصادفات کاهش یابد.

جریمه فاصله طولی برای کاهش سوانح جاده‌ای نوروز بررسی شود

 محمدمهدی اعلایی روز شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک استان قزوین اظهار کرد: موضوع تصادفات رانندگی به ویژه تصادفاتی که منجر به تلفات می‌شوند موضوعی است که اهمیت آن به دلیل مطرح بودن جان انسان‌ها قابل انکار نیست و باید در دستور کار ویژه قرار بگیرد.

استاندار قزوین افزود: آمارهایی که اخیرا توسط مراجع رسمی استخراج شده نشان دهنده این است که به ازای هر فوت ثبت شده، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت مالی به کشور وارد می‌شود و ۷ تا ۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متأثر از تصادفات رانندگی است.

وی اضافه کرد: موضوع تصادفات متاثر از یک متغیر نیست و متغیرهای موثر برای این موضوع زیاد است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و اقدامات لازم را باید با واقعیت‌های موجود انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: به طور قطع مانند سال قبل از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد و با مسئولیت دفتر فنی استانداری باید اقدامات لازم انجام شود، البته در زمینه کاهش تصادفات این موضوع اصل نیست و در حد و اندازه خود تأثیر دارد.

وی افزود: براساس آمار کمیته مدیریت سوانح رانندگی کشور، نقش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کاهش تصادفات بسیار مهم است و به همین دلیل برای نقاط حادثه خیز باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: نقاط پرحادثه استان قزوین بیشتر در مسیرهای اصلی قرار دارد و برای کاهش تصادفات در این نقاط باید از ظرفیت‌های بخش دولتی هم استفاده کرد و در این نقاط برنامه‌های جذاب فرهنگی و پذیرایی مختصر هم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: برای داخل شهر نشستی با راهور، شهرداری، معاونت عمرانی و دستگاه‌های نظارتی برگزار شود تا در صورت صلاحدید و کارشناسی دقیق طرح زوج و فرد هسته اصلی شهر در روزهای منتهی به نوروز اجرا شود.

وی افزود: پیاده راه کردن هسته تاریخی و مرکزی شهر هم از دیگر نکاتی است که می‌تواند از طرفی منجر به باز شدن گره‌های ترافیکی و از طرفی هم منجر به فعال شدن فعالیت‌های اقتصادی آن منطقه شود و این موضوع هم باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ

دانلود برنامه زيرنويس

تبلیغات به صورت دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح