کد خبر : 184953
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:40

ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست

ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست.  صدیقه عبدالهی امروز (۱۳دی) در نخستین همایش استانی طرح خوانا ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، از شهرستان مریوان به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز و

ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست.

 صدیقه عبدالهی امروز (۱۳دی) در نخستین همایش استانی طرح خوانا ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، از شهرستان مریوان به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز و دانش آموزان مستعد دو ویژگی مهم و بارز شهرستان مریوان است که باعث شده همواره شهرستان مریوان به عنوان یک شهرستان مهم و تاثیرگذار در موفقیتهای استان مطرح باشد.

وی در ادامه از اهمیت نقش مدیران در موفقیت سازمانی مدارس اشاره کرد و گفت: وجود یک مدیر برنامه محور در مدارس که بتواند مسئولانه، معقولانه، مدبرانه و خلاقانه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را به درستی هدایت کند قطعا زمینه و بستر لازم برای موفقیت را فراهم می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: کار اصلی مدیران مدارس راهبری آموزشی است و باید همواره تهدیدهای پیش روی واحد آموزشی و سازمان تحت تصدی را به فرصت تبدیل نماید.

عبدالهی عنوان کرد: همچنان که شیوع ویروس ویروس کرونا یک تهدید جدی برای جامعه و نظام آموزشی بود آموزش و پرورش از این تهدید به عنوان یک فرصت برای شناسایی توانمندی‌های معلمان در جهت محتواهای الکترونیکی، تولید محتوا و افزایش استفاده از فضای مجازی برای آموزش استفاده نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان کردستان تحول در نظام آموزشی را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست بنابراین برای اینکه جامعه ای تغییر کند باید بهترین مدیر رابرای مدرسه انتخاب کنیم که باعث همدلی ، همزبانی و اعتماد متقابل در بین همکاران شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر موفق کلید موفقیت مدرسه است و برای اینکه بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را به بهترین شیوه به پیش ببریم باید از وجود مدیران توانمند و متعهد بهره گرفت.

صدیقه عبدالهی در بخشی دیگر از سخنان خود از اهمیت دوره پیش دبستان گفت و  عنوان کرد: با توجه به اهمیت این دوره و تاثیر آن سرنوشت کودکان، لازم است تا توسعه کمی و کیفی پیش دبستان به جد مورد توجه قرار گیرد و آنها را برای ورود به آموزش های رسمی آماده نمود و از طریق فرهنگ سازی و تبلیغ اهمیت این دوره در جامعه والدین را برای ثبت نام نوآموزان ترغیب کرد.

وی اجرای بهینه بسته تحولی خوانا و برنامه ویژه مدرسه را از مهم ترین موضوعاتی حوزه ابتدایی برشمرد و گفت: این بسته تحولی به دنبال تقویت مهارتهای چهارگانه یعنی گوش دادن ، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است و تربیت تمام ساحتی و جایگزینی مهارت محوری به جای حافظه محوری در اولویت قرار دارد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: ما امسال شاهد توسعه بسته تحولی خوانا بودیم و در دومین سال اجرا از ۹۶ مدرسه به ۲۸۸ مدرسه افزایش یافت و از توان و تخصص ۲ هزار و ۳۳۷ معلم برای اجرای این طرح استفاده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان با چند توصیه به مدیران مدارس ، خواستار توجه ویژه به پوشش تحصیلی ، جلوگیری از ترک تحصیل ، کاهش تکرار پایه ، توجه به پایه های اول و دوم و تلاش در جهت جبران عقب ماندگی های آموزشی ، اهمیت شورای مدرسه و شورای معلمان ، رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی ، نظارت بالینی بر فعالیتها در کلاس درس و همچنین استفاده از پتانسیل والدین شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ

دانلود برنامه زيرنويس

تبلیغات به صورت دائمی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح